چگونه برای کسب وکار های اینترنتی بازرایابی کنیم؟

هدف بازاریابی مجازی اینترنتی :

1: شناسایی و دسته‌بندی مخاطبان و کاربرانی که خدمات شما برای آن‌ها ارزش خلق می‌کند. 

2: هدایت کاربران شناسایی شده به سایت یا کسب‌وکار آنلاین ایجاد شده، که همان افزایش ترافیک سایت یا افزایش تعداد دانلود است.

3: تبدیل کاربران به مشتری با هدف فروش خدمات یا محصولات سایت.

 4: ترغیب و تشویف مشتریان قبلی به استفاده مجدد از سایر خدمات و محصولات یا تکرار خرید.

اگر به واژه بازاریابی  مجازی اینترنتی دقت کنید ابتدا کلمه بازاریابی آمده است، یعنی قبل از این‌که سراغ ابزارهای اینترنتی بروید باید به خوبی مفاهیم بازاریابی را درک کنید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند فرایند فروش و کسب‌ درآمد اینترنتی از سایر کسب‌وکارها ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است. در پاسخ باید گفت هزینه ایجاد یا راه‌اندازی کسب‌وکارر اینترنتی از کسب‌وکارهای واقعی به‌مراتب کمتر است اما هزینه بازارابی کمتر نیست. بازاریابی  مجازی آنلاین به دلیل فضای رقابتی و عدم محدودیت‌های زمانی و مکانی به مراتب می‌تواند سخت‌تر و پرهزینه‌تر هم باشد!

نکته مهم: در اهمیت بازاریابی مجازی اینترنتی باید گفت که دلیل شکست بیش از ۶۰ درصد از کسب‌وکارهای آنلاین ضعف در بازاریابی است. ضعف و عدم برنامه ریزی صحیح برای بازاریابی به سرعت منجر به افزایش هزینه‌ها، افزایش زمان بازدهی و تولید محصولات و خدمات بدون مشتری خواهد شد. بازاریابی به عنوان یک علم مستقل شناخته شده است، این رشته تا مقاطع تحصیلی بسیار بالا در دانشگاه‌های معتبر جهان در حال تحقیق و تدریس است. طبیعی است که در یک مقاله کوتاه پرداختن به آن غیر ممکن است، تا زمانی که به یک کسب‌وکار اینترنتی فکر می‌کنید باید به آموختن این علم مهم هم جدی فکر کنید.

 http://royan-co.ir شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رویان 

 

big view images